Communicatieadvies en -ontwerp
Header 3240 Bed.jpg

Je hebt het zelf in de hand

Het Netwerk Mediawijsheid organiseert jaarlijks de Week van de Mediawijsheid. Dit jaar ondersteunde ik hen bij de ontwikkeling van een campagneconcept, en de toepassing hiervan op verschillende communicatie-uitingen. Voor de ontwikkeling hiervan werkte ik nauw samen met campagnebureau BKB en webbureau Lama Lama.

Samen ontwikkelden wij een model, waarmee mensen kunnen reflecteren op hun digitale balans. Het Digitale Balans Model vormt het de basis voor wetenschappelijk onderzoek, en de invulling van campagnewebsite digitalebalans.nl. Het doel van deze site is om jongeren te laten nadenken over hun eigen mediagebruik.

De site draait rond een zelftest, waarmee jongeren kunnen beoordelen hoe gelukkig ze zijn met hun eigen mediagebruik. Op basis van de hoofd- en deelthema’s uit het model geeft de zelftest deelnemers inzicht in een gezonde tijdsbesteding, zowel met als zonder digitale media.

Het model is ontwikkeld in samenwerking met wetenschappers van het Trimbos-instituut. Deze theoretische onderbouwing zorgt ervoor dat het model als wetenschappelijk instrument kan worden ingezet, en in de toekomst zal worden gebruikt voor de ontwikkeling van lesprogramma’s en meer.

De fotografie werd verzorgd door Manon van der Zwaal.

 
201028-Model-Digitale-Balans-Robo.png
WvdM Posters RGB 1080x1350 Geel Balans.jpg
WvdM Social RGB 1920x1080 Selfie.jpg
WVDM 4.jpg
Screenshot 2020-11-17 at 22.01.15.png
WvdM Social RGB 1920x1080 Bed Blij.jpg
WVDM 1.jpg
WvdM Social RGB 1920x1080 JOMO.jpg
Netwerk Mediawijsheid5639.jpg
Netwerk Mediawijsheid5409.jpg
Header 3240 Phone.jpg
BKB2585.jpg